Eindelijk is ons avontuur begonnen!!!!!!

Hallo lieve mensen...

We zijn er!!!!!

Na een goede vlucht met wel heel weinig nachtrust (het is niet anders) zijn we om 10.00 uur lokale tijd aangekomen op de vluchthaven van Bangkok. Dat is dus vier uur s'nachts Nederlandse tijd...Na even zoeken hebben we de gratis shuttle bus gevonden naar het transport centre (busstation)...Alleen ging de 1e bus snel stuk en moesten we even wachten op de 2e. Hier vandaan hebben we de bus naar south Bankok genomen....richting de "backpackersstraat" om het onszelf even makkelijk te maken. Al snel maakten we kennis met een Thaise gewoonte...we hebben 45 minuten stil gestaan voordat deze bus ging rijden...een tocht van ook weer 45 minuten. Voor de nieuwsgierige onder ons: we waren nu op onze bestemming gekomen voor 1,40 euro met z'n 2en. Hier hebben we eigelijk een veels te duur maar wel lekker hostel geboekt. S'avonds wat rond gelopen hier en gegeten van de straat. Nu is het hier precies 1 dag verder...namelijk 18-12 10.00 uur s'ochtens. We gaan nu even ergens wat eten en op zoek naar de highlights van Bangkok: Grand Palace, verschillende tempels enz. Ook wilen we naar de bekende China Town om hier weer een hostel te regelen voor morgen, want dan vertrekt onze fietstour door de verborgen plekjes van Bangkok, met de Nederlander Co van Kessel (die dit al tientallen jaren doet)....>>google momentje.

Nou wij gaan weer om hopeijk vanavond een update ter geven over onze belevenissen!!!!!

Nog een aantal dingen die wij nu al "geleerd" hebben:

1. Hier rijden voornamelijks pickups en roze taxi's
  2. De warmte valt ons nog best mee (nu 35 graden) wel heel benauwd
  3. Tuktuks zijn er hier genoeg en vooral irritante mannetjes die erbij horen
  4. Mirjam is snel klaar met douchen (kwartier en we zijn weg :D) want make-up is hier een onbegonnen zaak, denk: Clown
  5. 95% van de Thai spreekt geen Engels en alle straatnamen, bestemmingen enz. staat in hun eigen alfabet...de Thai die wel engels spreken zijn heel erg vriendelijk en behulpzaam..:D

Nou dikke kus en groetjes voor iedereen, Ons