Oud en Nieuw vieren op Koh Phi Phi

Hooooi (vork) jaaa Sijmen's humor.....:D

Onze plannen zijn na ons laatste verhaal weer eens veranderd....en daar gaan we dus ook weer beginnen...

We konden onze laatste avond op KohSamui weer geen slaapplaats vinden op internet voor de volgende bestemmingen....Ook kwamen we erachter dat Phuket wel een hele dure tussenstop zou worden....zeker als je bedenkt dat we er maar 1 dag zouden zijn en het een hele populaire bestemming is..We hebben dus besloten om naar Krabi toe te gaan...Maar niet voordat we ons super gezellige hostel Wave Samui (het leek net een huiskamer compleet met duizenden boeken, honden en vissenkommen en twee dikke engelse eigenaren) gedag hebben gezegt..En niet te vergeten mijn thaise mama Joy, die geen woord engels spreekt, een knuffel gegeven..:D

Vervolgens zijn we rond 1 uur s'middags vertrokken naar Krabi Town, maar vraag niet hoe...

Als eerste moesten we in een minivan en daarna gingen we verder met een normale bus, opzich niet zo gek natuurlijk, echter werden onze tassen door zo'n enge gast aangepakt, dat Mirjam dacht dit gaat niet goehoooed. Vervolgens gingen we met een vrachtschip/ferry verder....Er gingen zulke vage gasten mee aan boord, dat we op dat moment maar vroegen naar onze bagage om deze toch even goed op slot te doen en alles van enige waarde eruit te halen. Acheraf bleek dit een heel goed plan te zijn geweest, want toen we na een uur met de bus eruit gegooit werden bij een toeristenbureautje, bleek dat er bij de anderen in hun tassen gesnuffelt was.....

Via vele omwegen en dus ook later dan verwacht, het was al donker, kwamen we aan.

We zijn direct naar een slaapplaats gaan zoeken en vonden deze ook vrij snel. Het was een bouwval aan de buitenkant, maar super netjes van binnen (warme douche, 2-persoonsbed, airco enz.) De eigenaar was heel vriendelijk en heeft ons gelijk een btj op weg geholpen. Bij hem hebben we de reis naar Koh Phi Phi geboekt en hij had er ook nog wel wat vrienden met een hostel (daar zitten we dan nu ook).

De volgende morgen op 29 december, zijn we toch nog even snel iets gaan bekijken in de buurt van Krabi: The Tiger Cave Temple...Dit is een afgelegen tempelcomplex waar de tempels voor een deel in grotten zijn gebouwd. Er liggen allerlei skeletten, alleen hebben wij ze niet gezien :P.....Ook lopen er tientallen (of honderden) aapjes los rond....

In 1e instantie leken deze aapjes heel lief, maar na de 1e 20 vande totaal 1200 treden voor een mooi uitzicht, werd Sijmen al aangevallen.....We zijn er ook nog gezegend door een monnik die tien keer happy new year zei (ja op de 29e). het was er heel mooi en apart: het was er ijzig stil.

We zijn terug gegaan naar ons hostel met een fietstaxi (of zoiets) en gingen hierna met de boot op weg naar Koh Phi Phi..De reis duurde 2 uurtjes en we hebben gezellig gepraat en ervaringen uitgewisselt met een paar aardige Duitsers (zagen eruit als Jezus...zei Sijmen).

Toen we aan kwamen op Koh Phi Phi Don (dit is het grootste en enige bewoonde eiland van Koh Phi Phi, het zijn er totaal 6) dachten we echt van: is dit het nou :(....Allemaal bootjes en een oliestrand...ons hostel was verder prima en we zijn lekker gaan slapen...De volgende dag was gelukkig wel echt SUPER!!!!

We zijn in de ochtend naar viewpoint gelopen/geklommen/ gekropen......Dit is op 300 meter hoogte en was de tocht zeker waard!!!! WAUW...wat een uitzicht van een groot stuk van Phi Phi....mooie stranden en een helder blauwe zee.....Je wordt er gewoon stil van....

Hierna zijn we op een snorkeltour gegaan rond Koh Phi Phi Leh....en dit was geweldig..We gingen in een longtailboot met maar 4 anderen en onze aardige gids de scot Dominic..

Tijdens onze eerste stop zagen we gelijk al meer vissen dan op Koh Tao. We zwommen gewoon tussen de scholen maanvissen, nemo's en allerlei andere soorten. Super mooi!!! Vervolgens heeft Mirjam voor de tiende keer die dag haar hoogtevrees overwonnen en zijn we via een ladder naar de andere kant van het eiland geklommen...we kwamen op het strand Maye Bay...dit is van de film "the beach". Onze tweede stop was een stukje verderop en we hebben hier "turtles" schildpadden gezien!!! Twee hele grote, wat een gave beesten. Dominic heeft allerlei foto's gemaakt (ook onder water) en we hebben ze!!! We hebben hem vandaag even een biertje gebracht...:D

Tot slot tijdens onze 3e stop hebben we dan eindelijk rifhaaien gezien!! Coolll...Het was echt geweldig en we hebben ook wel geluk gehad, het was een rustige dag en hebben eigelijk alles gezien wat je zou kunnen zien met snorkelen :D:D.

Die avond hebben we de lekkerste burrito's ooooit gegeten met Claire, een meisje van de tour. Het was een Super dag!!!

Nu is het dan bijna zover: Oud en Nieuw op Koh Phi Phi...23.00 uur......Het is hier heel druk, lawaaig en gezellig...:D . En ook al hebben we nog geen idee verder, als we de verhalen moeten geloven steken ze veel vuurwerk hieraf, dus we zullen wel zien!!

Sijmen mist wel zijn oliebollen :( Mirjam heeft helaas een andere fobie/ obsessie gekregen....Ze ziet overal broodjes kroket zweven...boven de zee...in haar slaap...dus help mirjam de wereld rond en stuur een pak kroketten :D:D...Jaa doe maar...

Energie hebben we nog genoeg, want vandaag was voor ons een stranddag op Long Beach. We zijn beide begonnen aan een boek van honderden pagina's....Ja echt!! Heerlijk rustig zo op een strand. Mirjam heeft haar oude"hobby" terug: lezennnnn en Sijmen zit nog in de wenfase heheheh...

Nu Alvast Iedereen Een GELUKKIG NIEUWJAAR En Een Mooi 2010!!!!!!!

Tot snel en we gaan trouwens de 2e richting het noorden...olifanten, raften, jungle....zin in...

P.s. We hebben een nummer!! zie home pagina ;)