Veel mooi momenten en tegenvallers in Bangkok

Haaaaai even een update van ons...

Het is hier nu 2 uur s'nachts en er is al weer veel gebeurt.

Zo vertelde wij vorige keer dat we vrijdag opweg zouden gaan naar Grand Palace en de andere hoogtepunten in Bangkok. Helaas verliep deze dag niet zoals gehoopt. De weg erheen maakten wij onverhoopt toch kennis met alle waarschuwingen die we in de Lonely Planet al hadden gelezen (bijv. taxichauffeurs die je langs allerlei tourbureautjes brengen in plaats van naar je bestemming). Vervolgens leek het haast onmogelijk om in China Town een hostel of andere slaapplek te regelen...dit is ons dus ook niet gelukt (we hadden wel iets gevonden maar we vertrouwden het niet en zijn dus weggegaan). Vervolgens hebben we 3,5 uur gelopen met onze volle backpacks en dagrugzakken om 2 uur in de middag in de volle zon. We waren op een gegeven moment er wel klaar mee, toen we ook nog eens te laat bij de tempels aankwamen. Zoals je dus merkt was vrijdag niet zo'n topdag voor ons en zijn we teruggekeert naar de straat van de dag ervoor Koh San Road. Hier hebben we een heerlijk hostel geboekt..met zwembad!!!! en alles erop en eraan. Morgen een nieuwe dag.

Zaterdag morgen zijn we heel vroeg opgestaan om, om 6 uur s'ochtends een eerlijke taxi te regelen, die ons opnieuw naar China Town bracht. Hier begon onze 5 uur lange fietstocht door Bankok. We werden meteen heel vriendelijk verwelkomt door Thai en het werd alleen maar beter. Wat een geweldige tocht. We zijn door China Town heen gefietst via allerlei kleine weggetjes, die je normaal gesproken nooit zal zien. Alle mensen die je tegen komt zwaaien naar je en gaan aan de kant (het is wel druk op de weg). Vervolgens zijn we de de grote rivier (Mae Nam Chao Phraya) overgestoken met een pontje om in het andere deel van Bankok te komen. In dit deel woonde vroeger de koning, maar omdat het elk jaar onderloopt is hij verhuist. Onze gids (Tuctuc) kwam hier vandaan en ze heeft veel dingetjes vertelt. Honden horen hier bij het straatbeeld..ze lopen echt overal. Hierna zijn we met een longtailboot (wat heel leuk was) dieper de "jungle" ingevaren en zagen we dat Bangkok ook naast alles smok heel erg groen is. Sommige mensen wonen echt met hele gezinnen in 1 kamertje en de buren hebben een villa. Op dezelfde manier gingen we terug, wel via een andere route en na 5 uur waren we terug: Geweldig mooi en eigelijk niet te beschrijven!!! en een stenen kont.

Tja.....en toen...voor onze familie: houdt je lach almaar vast in.....en denk ook niet we zeiden het toch...

We zijn na de fietstour opnieuw naar Grand Palace gegaan en waren er optijd!!!!! Echter waar alle Thai hier de koning eren en alle touristen foto's maken...kotst Mirjam de boel onder om vervolgens in een "ziekenhuisje" bij het paleis terecht te komen en weer verder te gaan met spugen. Toch wel weer iets moois: Alle Thai zijn heel erg behulpzaam en je wordt door 6 zusters natgedept (en nee ik had genoeg gedronken en ja het lekker LOKALE voedsel van de tour ervoor was de boosdoener). Ook hoefden we niks te betalen: Ze zeiden zoiets als "de koning zorgt voor je". Deze mensen regelden ook nog een taxi naar het hostel.

Nu, paar uur later gaat alles weer prima met me!!!!!! Morgen gaan we nog 1 poging doen en gaan we ook verder trekken naar het zuiden..>>Eilandjes :D (Ko Tao, Ko Pha-ngan en Ko Samui)...We hebben er zin in..lekker duiken zonnen...feesten (en wat cultuur).

(1e fototjes staan er ook op!!!),

Ik bedenk nu nog wat: Woooh ik heb gewoon gespuugt in de grootste en heiligste trekkpleister van Bangkok!! hehehehe

Kus van ons en tot snel!!!