Zonnen en touren op de zuidelijke eilandjes!!!

Hallo mensen in het koude Nederland!!

De laaste keer dat we op onze site iets achter gelaten hebben, schreven we over kerstavond dus daar gaan we ook weer even verder.....:D

Kerstavond hebben wij op het strand gevierd bij ons duikresort op Koh Tao..samen met onze buren en hun vrienden, maar eigelijk samen met iedereen die daar op het eiland was.

Het was top, maar wat zijn die mensen ziek daar hoor!!!!!

De avond was nog maar net begonnen en toen kwamen ze al met een brandend springtouw, waar allerlei bezopen mensen over heen (probeerde) te springen....vervolgens gingen ze limbo dansen onder een vuurkoord.....(wijze mensen als wij zijn besloten we maar even afstand te houden....:D...goed he papa's en mama's).....Onze verbazing werd alleen maar groter toen de Thai ook nog allerlei mensen door een vuurhoepel lieten springen, rollen enz. (er was zelf een groep vrienden die een vriendin van hen, die totaal de weg kwijt was, aanmoedigden om allerlei dingen te doen) BIZAR!!!!

Oke nu het leuke stuk: We gingen ons toch ook maar eens wagen aan de wel bekende bucketjes (lees: emmers die ze vullen met ongeveer 8 Sterke drankjes, waar ze vervolgens 15 rietjes indoen, zodat iedereen die je tegenkomt er even uit kan lurken en Happy Xmass lalt.....te gek om mee te maken....

Ook hadden ze echt mooi vuurwerk op het strand....

Tot zover hebben we het nog helder mee gemaakt...maar een paar bucketjes later...uhmmm...Laten we het er maar op houden dat het heel gezellig was en we de volgende dag hoofdpijn hadden....:D Onze kerstavond was dus geslaagt....

En toen kwam de volgende dag, waarop we uitcheckten uit ons resort om vervolgens geen idee te hebben waar we heen zouden gaan en hoe, wat, wanneer (en dat is niet zo handig op 1e kerstdag!!!) We besloten het eiland Koh-Phangan met de full moon party's maar even te skippen, omdat: het er veel te druk zou zijn, we nog geen slaapplek hadden en ook eigelijk niet zoveel zin hadden om ons weer klem te zuipen (dat is toch wel de hoofdreden om naar dit eiland te gaan)....Dus we zijn door gegaan naar het volgende eiland Koh Samui..:D

We gingen rond een uur of drie met de ferry hier naartoe...ongeveer twee uurtjes varen. Het is echt een mooi eiland en veel groter dan de vorige!!! We hadden op Koh Tao al contact gehad met een soort restaurant/hostel genaamd Wave Samui...en hier zijn we dan ook heen gegaan. Het is ongeveer 5 minuutjes lopen naar het mooiste en grootste strand hier op dit eiland: Chaweng beach (maar daardoor nog net betaalbaar...:( i.p.v. 1 aan het strand)...

We hebben hier meteen maar voor twee nachten geboekt..Echter na nacht 1 in een veeeeeeeels te warme kamer, besloten we dat we echt iets anders moesten. Gelukkig was er net een andere kamer vrij (ze hebben er maar 7) en dit keer met airco i.p.v fan (ventilator) :D:D:D:D, dus hebben we ge-upgraded naar deze voor weer 2 nachten.

Verder die dag (2e kerstdag) hebben we lekker liggen zonnen, zijn we uit eten geweest en hebben we een heerlijke voetmassage gehad!!!! Coool....dat is pas relaxen...Alleen hebben ze hier het woord voet wat uitgebreid..want Sijmen kreeg een massage net tot onder zijn edele delen :D en onze nek schouders werden ook nog meegenomen en dat voor 5 euro per uur!!!

Het was voor ons toch ook kerst zo!!!

Vandaag zijn we mee geweest met een dag tour van 09.00 tot 17.00...We zijn het hele eiland rond geweest met jeep en dat kun je niet zomaar even alleen doen per scooter...(hele hoge bergen enz..). Het was een hele leuke dag!...Zo hebben we de beroemde rotsformatie Grandfather and Grandmother gezien (even een quizvraag: wie weet wat dit inhoud???...wij weten het nu ;) )... Vervolgens gingen we naar een soort show: monkey works the coconut....en dat was echt niet leuk...een aap aan een ketting moet voor deze mensen ongeveer 1000!!! cocosnoten per dag uit bomen halen....iedereen wou er mee op de foto, maar wij zijn weg gelopen....hummmmmm...Tja en toen zijn we naar een soort "dierentuin" geweest en ook dit was te belachelijk voor woorden: 40!!! (ja echt) krokodillen in een basin...aapjes per 1 in mini kooitjes, net als baby tijgers en als "topper" een show met voetballende babyolifantjes...Voor ons hoefde dit niet zo en we begonnen een beetje te twijfelen aan deze dag...net als onze engelse (weer!) mede tourgenoten...Gelukkig werd hierna alles veel leuker...We hebben alle hoogtepunten gezien van Koh Samui (big buddha, gemumificeerde monnik, gegeten op 630 meter hoogte (mooi!!!) en ook zijn we naar een waterval geklommen waar je onder kon zwemmen: zoooo lekker en schoon water :D echt heerlijk....Het was een super dag...leuke dingen gezien en weer leuke mensen ontmoet (israelische meisjes, een grieks stel, een duitse jongen en nog wat engelse stelletjes...) Maar die dieren vonden we gewoon zielig...tja het zal er wel bij horen :(. We zijn blij dat wij over twee weken in een olifantenkamp zitten, waar ze juist weer klaar gemaakt worden voor de natuur!!!!! (zin in)...

Nu is het bij ons half acht s'avonds en we gaan nog even googlen voor een slaapplek voor onze volgende bestemmingen : Phuket en Koh Phi Phi (oud en nieuw:D)......

Nog even voor het thuisfront: we missen jullie!!!! en mirjam mist Simba een beetje veel Snik snik...Geef hem een extra dikke knuffel!! We gaan nu toch echt proberen een nummer te krijgen voor komende 20 dagen hier in Thailand.. om even jullie stem te kunnen horen (dat nummer is best lastig met al die eilandjes waar wij naar toe gaan!!)

Love You, tot snel weer kusjeee

leuk dat jullie reageren, doet ons goed!!

Maaike & Henk 27-12-2009 18:33

Het is leuk om jullie belevenissen te volgen.Toch een klein beetje grappig dat het thuisfront al gemist wordt:we zijn gevleid en denken aan jullie.Simba is een paar keer wezen kijken op je kamer,maar heeft het opgegeven. Liefs van ons xxx en pootje van Simba

Liesbeth 27-12-2009 18:56

Leuk om jullie belevenissen te volgen. Ik heb de mail zo ingesteld dat ik automatisch bericht krijg als jullie iets geplaatst hebben. Grandioos deze reis en ik ben jaloers op het mooie weer. Hier hebben we voor het eerst sinds 1981 een witte kerst gehad maar verder was het maar koud en nat.

Paula en Ronald 28-12-2009 20:56

Hoi Sijmen en Mirjam.
Jullie hebben het zo te lezen prima naar jullie zin. Leuk dat jullie allerlei mensen van de hele wereld aan het ontmoeten zijn. Ook van deze kant van "the Globe" missen we jullie wel een beetje in de vorm van dat we elke dag wel even aan jullie denken. Geniet van de komende jaarwisseling. Wij hebben ons huis opgeofferd aan Merijn en zijn vrienden en zitten die avond gezellig bij John en Martha. We nemen een toast op jullie in het nieuwe jaar.
Knuffels van ons.

marijke en bert 29-12-2009 15:58

Hoi S & M
Leuk jullie verhalen zo leven we ook een beetje jullie vakantie mee net of we er bij zijn alleen kunnen we het niet zien dat is wel jammer.Heel goed 2010 voor zo voorzichtig met vuurwerk maar zo te lezen doe jullie dat wel nou kusjes van ons en veel plezier.
Bert en Marijke

marijke en bert 29-12-2009 16:04

P.S
We hebben geprobeerd om in het fotoalbum te kijken maar kom er niet in misschien maar wachten tot jullie thuis zijn wel jammer.
marijke

Maaike & Henk 29-12-2009 17:39

Hoi Mirjam en Sijmen we hebben de foto`s gezien.Leuk dat we nu ook even konden kijken.xxx